户外常見的動物- 蛇編

近日天氣漸漸回暖,意味著冬眠中嘅蛇都陸續訓醒。而露營往往都會去一啲了無人煙,又近水源嘅x位,果啲正正係蛇類最鍾意去嘅蛇竇黎,所以今次分享有關於蛇嘅知識。

香港蛇類大約有52種,其中14種係有毒,當中有8種係會致命,有6種仲要係相當常見,包括: 金腳帶、銀腳帶、飯鏟頭、過山烏、珊瑚蛇及紅脖游蛇。而其他的雖然毒不致死或唔常見,但一樣有可能會感染到例如破傷風等問題,所以唔係毒蛇就唔驚。

不過又唔駛擔心,因為蛇其實好細膽同埋只會打有把握嘅仗,尤其係毒蛇,因為毒液係對佢哋黎講係非常重要嘅獵食工具,所以面對人類依啲大型生物,除非受到挑釁、攻擊等威脅,否則都會逃走優先。

所以當遇上蛇時,唔需要驚慌及攻擊佢,先防止小朋友及毛孩接近,並保持2米距離,俾適當嘅空間條蛇離開,佢就會自己逃離,如果佢無反應,就可能附近有佢嘅屋企,咁就慢慢後退離開該範圍。千奇唔好用雄黃、硫磺等破壞大自然的方法去驅蛇,一黎硫磺要燃點先有驅蛇效果,二黎雄黃主要成份為硫化砷及二氧化二砷,都係提煉「砒霜」嘅主要原素,未驅蛇前都已經可能毒死自己,另外石灰唔係唔得,但一掂水就會產生發熱嘅化學作用,隨時變埋燒地L。

但當蛇感到受到威脅、迫入牆角無路可走時,一樣會對人類作出攻擊,如果不幸被咬,就要: 

  • 記低蛇嘅樣、特徵
唔同品種嘅蛇會用唔同血清,最緊要記低外型同顏色,有助醫生診治。

  • 盡量保持靜止
因移動會加速血液運行,所以盡量唔好郁並將傷口放低過心臟,減慢毒液入心。

  • 傷口處理
如果情況許可,先用清水處理傷口(但唔好直接用水沖),用繃帶或衣物喺傷口上方施壓,並將傷口附近嘅飾物、首飾等除低,令血液慢而暢順運行。

  • 切勿飲食
含酒精或咖啡因,因為會導致心跳加速,藥物都要停止。

  • 求救
保持冷靜,致電999或112搵醫療協助及等待救援。

蛇係一類看似好高攻擊性,但實際好細膽嘅動物,雖然外貌唔討好,但其實都好溫馴,用小小時間認識下佢哋,下次有機會見到,都無咁驚先。

#戶外常見的昆蟲
#户外攻略
FB: 老hike都去camp

MeWe: 老hike都去camp


credit by B仔自然教室

留言

熱門文章