知識分享 - 失溫症

失溫症,又名低溫症,大眾認知,失溫症係因天氣寒冷所引致,但其實失溫症係因為人體熱能大量流失,核心區體溫降低導致的一連串病症。

輕度失溫時會身體發抖、意識模糊,手腳開始發僵,體徵正常。
中度時發抖會消失,意識模糊加劇,手腳開始做唔到協調動作,及反常行為如除衫。
重度時失去活動能力,皮膚呈藍紫色及會腫脹,思維混亂,瞳孔擴張,脈搏速度變慢,進入冬眠狀態,最後就係死亡。

失溫,可能會諗只係冰天雪地先會出現,或者出現喺寒冷天氣下,但其實失溫症唔單止會出現喺以上地方,就算係香港炎熱嘅夏天都一樣有機會!
能造成大量熱量流失的原因有:
  • 地面吸走
根據熱傳導原理,熱能會由高溫向低溫轉移,所以我哋訓喺地下時,熱量會俾地面吸走,初時唔會好覺甚至覺得舒服,但當去到深夜時分,就會覺得寒冷,再加上高山/落雨/無足夠衣服的話,都有機會導致失溫症。
  • 水流走
不論汗水、雨水或玩澗後嘅水,水比起空氣高足足20倍熱傳導率,所以濕身後會都會增加失溫症風險,另外因為濕咗嘅衫轉乾嘅過程中,都會產生汽化熱(水轉水蒸氣嘅現象)吸走身體熱量。
  • 對流帶走
無風之下,身體會發出熱氣令皮膚感到溫暖。有風時,風就會帶走層熱氣,隨風速越來越快,帶走越來越多,身體會越來越凍,就越易出現失溫症。

以上三樣同時發生的話,就算係炎夏,都一樣會出現失溫現象的,當真係出現失溫徵狀時就要: 

1. 換上乾爽衣服
要時常準備一件後備衣服,就算無,都唔好再著濕咗嘅衫,因會不停吸走熱量,增加病情。

2. 盡快加穿衣服或使用太空毯
雖然,出現失溫症後再加穿衣物都唔會增加到身體上熱量,但可以減慢流失熱量流失,增加生存率。
記緊,唔好除自己衣服俾傷者,因為如果隊友有事,代表身處嘅地方係存在失溫風險,所以有機會令自己同時陷入危險。

3. 食熱食或熱量棒
增加熱量係最佳補命方法,食熱食唔止令身體補充到熱量,更令心靈得到滿足,意志係最重要。

4. 做適量運動
如果仲係有發抖反應,可以做適量運動增加熱量,但如果做完都無幫助,要盡快落山求救。

其實仲有好多原因會增加失溫症風險,如酒精中毒、低血糖等,都會有潛在危機。日前本老hike就有朋友於徒潛期間因天雨關係出現失溫情況,好彩係即時可以接走,否則可大可小。

#知識分享
#户外攻略

FB: 老hike都去camp

MeWe: 老hike都去camp


留言

熱門文章