致燒地撚

野草燒不盡,春風吹又生。自古到今,燒地撚都會用依句古語黎反駁,甚至反客為主話你係道德撚。今日就解釋下,燒地嘅問題。

  • 燒地嘅影響

燒地唔係單單燒緊草皮,係因為會長時間同一地點燒,高溫會令泥土中嘅水土流失、根莖枯葉、種子死亡,同時該撻地方會泥土「陶瓷化」,要再重修就好難。


  • 農界燒地

依個燒地同露營個燒地有所不同,農界燒地係指一幅農地上有野草,所以燒哂佢,野草變灰後,令泥土更肥沃。而個分別就係,農界燒草,果一呎泥土上,未到300°C都已經因為上面無哂草而熄咗,但露營嘅燒地,係會燒同一呎地方高溫至700°C以上。

舉個例子,用火燒你啲頭髮,同用火槍同你個頭同一點集中燒嘅分別。


  • 石頭墊高

石頭墊高只係自欺欺人做法,石頭傳熱仲高過木頭,當石頭上嘅柴火燒到舊石熱咗,熱力會透過石頭傳入地面,高溫令泥土陶瓷化。

用返上面例子,放個石頭喺你身上,再用火槍喺石頭上加熱,廿分鐘後,我睇唔到有分別。


  • 點解外國做得,香港唔得

首先,你哋有冇真係去過外國camping而唔係睇YouTube。

YouTube 果啲大部分都係娛樂,務求要令觀眾睇得開心,唔係教育片黎。事前嘅準備,事後嘅處理,人哋做咗幾多你又知唔知?就鏡頭角度下,有幾多野喺鏡頭外又知唔知?


Photo credit by youtuber Nugualero
其次,依個係地少人多問題

香港由西貢長咀直線計到去屯門龍鼓灘,先得50km

而喺依個咁細嘅香港入面,竟然有800萬人口,當中估計有10%人口會參與户外活動。以依個人數去計,就算做足LNT,都對户外環境係一種衝擊,所以香港係應該比外國任何一個地方更加要做得好。


再者,教育問題

人哋日本、澳洲、新西蘭等係將户外教育納入正規課程。

美國每年冬、夏令營受訓。英國更加唔駛講,係童軍發源地。

反觀香港,可能對上一次去大自然已經係小學秋季旅行了。就算俾斬生樹,知會應該斬邊棵,邊個位置最少影響咩?俾燒地,又會知要點燒嗎?


明白好多人都覺得wild camp,應該要wild啲,用少啲工具,扮啲求生feel,所以camp fire係最低門檻。但野外求生需要嘅係知識,學好啲基本野先啦。

#知識分享 

#户外攻略

FB: 老hike都去camp

MeWe: 老hike都去camp

留言

熱門文章